top of page
  • LinkedIn Social Icon

EI part 7. Kompetencje społeczne: relationship management

  • Zdjęcie autora: Dorota Kanafa-Chmielewska
    Dorota Kanafa-Chmielewska
  • 21 sty 2021
  • 1 minut(y) czytania

Zaktualizowano: 4 kwi 2024

Zarządzanie relacjami z ludźmi jest kluczową kompetencją organizacyjną.

“Od liderów w organizacji wymaga się nie tylko sprawnego zarządzania, ale inspirującej wizji, która zachęci ludzi do działania.”

W tzw. zarządzaniu 3.0 (#management3.0) istotne jest maksymalizowanie celu, a nie tylko zysku. Pracownicy potrzebują uzasadnienia oraz inspiracji do zaangażowania (#inspirationalleadership).


Drugim istotnym elementem jest umiejętność wywierania wpływu na ludzi (#influence), której nie należy mylić z manipulacją (#manipulation). W procesie wywierania wpływu zarówno wpływający, jak i ten, na którego się wpływa, znają cel tego oddziaływania, jest on jawny. Przy wpływie społecznym, który JEST manipulacją osoba wywierająca wpływ stara się ukryć cel swoich oddziaływań.


Rozwój innych (#developingothers) zachodzi w organizacji dzięki udzielaniu informacji zwrotnych (#feedback). Paradoksalnie, jest to druga najbardziej nielubiana przez managerów czynność, zaraz po zwalnianiu.


Wprowadzanie zmian (#changecatalyst) jest czwartym elementem zarządzania relacjami. Zmiana i rozwój wiążą się z opuszczaniem strefy komfortu (#comfortzone). Choć spotkałam już managerów, którzy deklarują, że ich strefa komfortu jest poza strefą komfortu 😉


W każdej organizacji/zespole zdarzają się konflikty, to naturalny element interakcji społecznych. Istotne jest, jak z tymi konfliktami ludzie sobie radzą, czy mają wypracowane efektywne sposoby (#conflictmanagement).


Last, but not least praca w grupie (#teamwork) i współpraca (#collaboration). Zaryzykowałabym nawet stwierdzenie, że umiejętność współpracy i facylitowanie jej w grupie to podstawa, bez której żaden lider się nie obejdzie. Budowanie zespołu to proces, który nigdy się nie kończy.


Liderze! Jeżeli potrzebujesz wsparcia w rozwoju swojej inteligencji emocjonalnej, napisz do mnie dorota.kanafa@gmail.com

Zapraszam!



Comentarios


SIGN UP AND STAY UPDATED!

Thanks for submitting!

  • Grey LinkedIn Icon

Copyright © Dorota Kanafa-Chmielewska 

bottom of page